Freakshow @ Brighton - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robert Peeters - WaarBenJij.nu Freakshow @ Brighton - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robert Peeters - WaarBenJij.nu

Freakshow @ Brighton

Door: Robert Peeters

Blijf op de hoogte en volg Robert

19 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Okay, voor iedereen zich gaat afvragen waar ik het in godsnaam over heb en vooral waarom ik hier terecht ben gekomen zal ik eerst wat over mijn stage bedrijf vertellen.

Het bedrijf waar ik stage loop genaamd Camelot is een bedrijf dat panden beschermd tegen beschadiging en krakers door er mensen in te plaatsen. Op het moment dat een eigenaar van een pand zijn pand overdraagt aan Camelot, moet er voor worden gezorgd dat er per direct mensen(guardians) of security in het pand is anders is het niet beschermd en doen wij ons werk niet goed.
Helaas voor Dennis en mij is er een pand in Brighton waar de guardian besloot om ineens haar spullen te pakken en daar weg te gaan. Omdat de eigenaar van het pand hier ‘not pleased’ over was dat het pand niet werd beschermd moest er een alternatief worden gezocht. Wat is nou een beter idee dan de sleutels van het pand in de handen te duwen van twee interns, ze een routebeschrijving een slaapzak, een luchtbed en een beetje geld mee te geven en deze richting Brighton te sturen. Zo gezegd, zo gedaan.
Rond 5 uur werden we op pad gestuurd richting Brighton met wat vage aanwijzingen, slaapspullen en een gevulde portemonnee. De ellende begon al toen we vanuit London Bridge met de trein richting Brighton moesten, toen we de trein wilde pakken stond het station helemaal vol met mensen(De metro’s vonden het nodig die dag te staken). Vanuit Londen in een overvolle trein waar mensen tegen elkaar aan stonden gedrukt vertrokken richting Brighton. Gelukkig stroomde de trein langzaam leeg en halverwege de rit hadden we de luxe om te zitten in de trein. Toen we in Brighton aankwamen na ongeveer 1 uur reizen was het al avond en was het pikkedonker. In Brighton hebben we een taxi gepakt, deze aanwijzingen gegeven en hij reed richting het pand. In eens reed de taxi een soort van park in waar niemand was of woonde, dit is best freaky in het donker in een vaag stadje. Na 5 minuten rijden kwamen we in the middle of nowhere terecht, we keken naar rechts en zagen hier een oud kerkje liggen met daarnaast een begraafplaats, we keken naar links en zagen daar een pand liggen(gedachte:’Dit zal het toch niet zijn, laat dit het alsjeblieft niet zijn’). Op het moment dat ik dit dacht ging de taxichauffeur op rem en vertelde dat links van ons het pand was wat we zochten(gedachte:’KUTKUTKUT’). We keken uit de raam van de taxi en zagen een huis liggen waar nog wat lichten aan stonden, vage tekeningen op de muur stonden en een huis dat 100% geschikt is voor een grove horror.
Held als ik ben (ahum) ben ik als eerste uitgestapt om te kijken of de sleutel op de deur paste, helaas gleed de sleutel vrij glad in het slot en ging de deur open. We moesten er echt aan geloven, hier gingen wij de nacht doorbrengen. In het huis zelf zijn we op onderzoek gegaan en hebben we alle kamers eens bekeken. Het huis had 3 keukens 4 badkamers en iets van 6 wc’s. Dit klinkt misschien leuk maar het is nog altijd een kraakpand dus de meeste kamers staan leeg en alles ligt onder het stof en ziet er verlaten uit.
Toen we halverwege onze zelf bedachte tour waren keek ik Dennis aan en die was helemaal wit weggetrokken, hij was echt niet happy met dit huis. We hebben het huis van boven tot onder gescand om er zeker van te zijn dat er geen mensen waren. Eenmaal onder hebben we onze luchtbedjes opgeblazen en hebben we nog eens goed naar het huis gekeken. Ineens zagen we de deur naar de kelder, hhhhmmm toch maar even kijken. Dit was wel de meeste freaky plek van het huis. Er lag een volle emmer verf op de grond, er lagen wat kussens in een kamer en de hele muur was onder getekend. Snel naar boven gegaan en op mijn luchtbed liggen want bij die kelder had ik echt geen fijn gevoel. Ik heb de meest waardeloze nacht ooit gehad, ik heb geen oog dicht gedaan en ik ben nog nooit zo blij geweest om het daglicht te zien. Toen we wakker werden zijn we gelijk op onderzoek gegaan in dit huis, in het daglicht zag het er allemaal een stuk minder freaky uit. Het huis had een tuin zo groot als 2 voetbalvelden met daarin een afgestorven appelgaard en we hadden ook nog toegang tot het huis ernaast als we via de zolder gingen. Hier was het tevens een grote bende en er waren ook nog 2 douches, 2 keukens en 3 wc’s verstopt.

Achteraf vond ik het wel een cool avontuur maar als je in de nacht wordt gedropt in zo’n huis met daar tegenover een kerkhof dan voel je je niet echt op je gemak.

Cheerio

FOTO’S: http://www.mijnalbum.nl/Album=4RUPGDGY

  • 19 November 2010 - 10:13

    Dennis:

    Vet verhaal, gheghe en wij maar denken dat Frans Spee freaky was. Niet dus! Die tekeningen ook echt ziekelijk wie tekent er nu zoveel katten en vooral waarom?
    Naja wel weer vet avontuur!
    Te gek weekend alvast

    later

  • 19 November 2010 - 14:40

    Mike:

    Haha ach man stel dich aan! is toch vet om dat mee te maken :DDDDD

  • 19 November 2010 - 14:43

    Mike:

    uh nu ik de foto's heb gezien denk ik er idd ook anders over haha tering!

  • 20 November 2010 - 14:53

    Juliette:

    heeeee!
    Ik kwam er gewoon gister pas achter dat deze site bestond!! Denk dat je m'n oude emailadres hebt gebruikt (je weet wel, dat ene waar ik je al jaren van probeer te vertellen dat t niet t goede is maar jij t telkens niet veranderd ;) maar goed. Ga nu heel snel bij lezen, had van kim al een verhaal gehoord over het slapen in een kraakpand waar je toch niet zo'n held bleek te zijn ;)
    Ben benieuwd! Blijf genieten daar zo!

    Dieke knoevel!

  • 22 November 2010 - 09:49

    Lisanne:

    Roberto!
    Ik wist ook niet van het bestaan van deze site af.. maar je hebt me nu een half uur echt weten te vermaken! Echt respect dat je daar bent blijven slapen! Geniet er van!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Internship London

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

I'm coming home!!

10 Januari 2011

Operatie: Doei Graeme!!!

10 Januari 2011

Ode aan al het bezoek!!!!

14 December 2010

Het fantastische Russel Square

23 November 2010

Ja maar, wat is er eigenlijk te zien in London?
Robert

Actief sinds 14 Nov. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 13171

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Study Abroad

22 Juli 2013 - 07 Januari 2014

Internship Kuala Lumpur

22 Oktober 2010 - 07 Februari 2011

Internship London

Landen bezocht: