Ja maar, wat is er eigenlijk te zien in London? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robert Peeters - WaarBenJij.nu Ja maar, wat is er eigenlijk te zien in London? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robert Peeters - WaarBenJij.nu

Ja maar, wat is er eigenlijk te zien in London?

Door: Robert Peeters

Blijf op de hoogte en volg Robert

23 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Sinds ik hier ben heb ik voor mijn stagebedrijf al heel wat van London mogen verkennen. Omdat de panden van Camelot over heel London verspreid zijn kom je ook op plaatsen waar je normaal niet komt.
Tuurlijk ben ik ook zelf op zoek gegaan naar de bezienswaardigheden die London te bieden heeft, wat dacht je van Tower Bridge, Buckingham Palace, House of Parlement of de Big Ben. Deze gebouwen waren wel cool om weer te zien alleen had ik ze al vaker gezien. Hierdoor was het ‘mind blowing effect’ er een beetje vanaf.
Alle basic dingen in London had ik nu wel gezien dacht ik. Tot ik bij Oxford Street kwam, wat een ongelofelijk dikke straat. Voor mensen die hier nog nooit van gehoord hebben, Oxford Street is DE shopstraat van London met de grootste Foot Lockers, Nike stores, Adidas winkels en de vetste warenhuizen. Ik heb nog nooit zoveel vette schoenen op een plek zien staan. Gelukkig had ik geen geld meegenomen anders had ik waarschijnlijk alles gekocht en zou ik de rest van de stage moeten leven op kraanwater en restjes van anderen ;-). Schoenen kun je natuurlijk nooit teveel hebben.
Naast deze vette winkels met nog vettere schoenen ligt er ook een winkel die alle trappen overtreft. Deze winkel heet de PRIMARK, Deze winkel is net de H&M met aldi prijzen. Als je hier voor 50 pond aan kleren koopt loop je met 4 tassen naar buiten, als je goed zoekt heb je deze 4 tassen ook nog een gevuld met vette kleren. Vrouwen draaien elkaar de nek om om in deze winkel het laatste setje hakken maatje 38 te scoren. FANTASTISCH!!
Voor de rest is London echt een stad waar oude gebouwen en nieuwe gebouwen kris kras door elkaar zijn gebouwd. Naast een monumentaal gebouw uit 1454 met Romeinse zuilen en beelden uit de Renaissance(bron: wikipedia) kan een bank staan van 38 verdiepingen uit het bouwjaar 2008.
Het contrast is dus behoorlijk groot.
Het grappigste wat ik tot nu toe gezien heb zijn toch wel die soldaatjes in hun rode pakjes en belachelijk grote hoed. Ten eerste is zo’n hoed totaal niet efficiënt, hij zit alleen maar in de weg en ten tweede moet je toch wel erg diep gezonken zijn om levend standbeeld te zijn als beroep. Als je er dan toch voor kiest om levend standbeeld te worden, wordt dan iets vets uit Engeland. John Lennon of zo.

Cheers

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=DTBNS7NG

  • 23 November 2010 - 00:22

    Peter:

    keep the good stuff going brother!!! Ik neem een grote zak met kei harde pegels mee dat hoor ik wel

  • 23 November 2010 - 10:30

    Ilse:

    haa! woow wat een verhalen man, super spannend van dat huis. Lijkt joepie wel maar dan in het echt!
    Maar wat leuk dat je al zoveel weet van Londen, en hoe was brighton? De broer van freek zit daar, gezien toevallig?? haha
    Mare, geniet ervan robert, volgens mij gaat dat wel lukken maar toch nog maar een keertje extra benadrukkken dat je daar gewoon maar lekker in Londen zit! Vet!
    Oja, vraagje, is daar de kerstgekte al begonnen? Dat lijkt me echt mega om mee te maken!

    XX

  • 23 November 2010 - 14:46

    Juliette:

    Jaja..ik heb braaf alle verhaaltjes van je gelezen tot nu toe (waarvan ik de vorige toch wel echt zeker de vetste vond ;) ). Klinkt alsof je een prima leventje daar heb dus geniet ervan! Ben jaloers op je oxford straat.

    X

  • 23 November 2010 - 16:31

    Hans:

    Ik heb nog wat andere suggesties als standbeeld, ik kan ze wel opsommen maar je kent ze wel haha! Keep having fun daar!

  • 23 November 2010 - 21:24

    Super Van Der Fries:

    Ik had een verhaal rechtstreeks van de citruspers verwacht. Mooi dat je ook positief kan zijn over Londen want uiteindelijk is het hier natuurlijk een dikke bende! KLETS

  • 24 November 2010 - 11:52

    Londen:

    haha sjiek

    primark ging idd nergens over..

  • 24 November 2010 - 18:57

    Mikkels:

    Tot morgen mattie!
    heb me tas en alles klaar tickets erin gedaan zodat ik ze niet vergeet vannacht haha... ik ping je zo nog wel f over de info die ik nog moet hebben ;) tot morgen vroeg kerel!

  • 25 November 2010 - 07:53

    Hetty:

    Ha die Robert,
    Leuk dat je net als Stance een dagboek gaat bijhouden.
    Als je met Stance door die gewledige winkelstraat wilt komen, dan zul je haar moeten blindoeken, oordoeken op moeten zetten en een gasmasker opzetten.
    Volgens mij kan ze niet alleen schoenen zien, maar ook horen en ruiken. Je bent gewaarschuwt
    Groetjes
    (mama van Stance)

  • 10 December 2010 - 16:53

    Stance Derks:

    aapje!!!

    wanneer komt er weer een verslag???
    of maak je geen boeiende dingen meer mee:p haha

    tot over een weekje:D
    kus

  • 11 December 2010 - 16:50

    Hetty:

    Heb al lang niets meer van je gelezen. Is er nog iets leuks/spannends/gerzelligs/griezeligs/engels/romantisch te vertellen vanuit London.
    Veel foto´s maken als Stance komt, he.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Internship London

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

I'm coming home!!

10 Januari 2011

Operatie: Doei Graeme!!!

10 Januari 2011

Ode aan al het bezoek!!!!

14 December 2010

Het fantastische Russel Square

23 November 2010

Ja maar, wat is er eigenlijk te zien in London?
Robert

Actief sinds 14 Nov. 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 13180

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Study Abroad

22 Juli 2013 - 07 Januari 2014

Internship Kuala Lumpur

22 Oktober 2010 - 07 Februari 2011

Internship London

Landen bezocht: